Sunday, September 23, 2018

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک از دو واژه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویری همچون وکتورها و تصاویری که عموما با برنامه های گرافیکی همچون فتوشاپ و ... ساخته میشوند، تشکیل شده است.موشن گرافیک ها اصولا به همراه صدا توسط برنامه هایی مالتی مدیا همچون ادوب افترافکت ساخته میشوند.john withney اولین کسی بود که کلمه موشن گرافیک را وارد فرهنگ و لغات مربوط به دنیای مالتی مدیا کرد.
  

موشن گرافیک را میتوان اینگونه تعریف کرد:دانش ادغام تصاویر و حرکت آنها به همراه صدا که در ساخت تیزر تبلیغاتی،انیمیشن های دوبعدی،برنامه های آموزشی و...کاربرد دارد و عدم نیاز به دوربین و نور و فیلمبرداری و عدم نیاز به بازیگرو استفاده از رنگ های جذاب، تصاویر گرافیکی متنوع و خلق افکت هایی با جذب مخاطب همگی دلایلی هستند که موشن گرافیک امروزه جزو پرطرفدارترین روشها به ویژه برای تبلیغات مورد استفاده است.
 
نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک:
• Adobe After Effects
 
• Apple Quartz Composer
 
•Autodesk Combustion
 
•Various VJ Programs
 
• Max/MSP
 
• Smith Micro Software Anime Studio
 
• Adobe Flash
 
• Apple Quartz Composer
 
 
 
 
پلاگین های افترافکت  مورد استفاده برای ساخت موشن گرافیک:
• Red Giant Software
 
 
• Magic Bullet
 
 
 
برنامه های تری دی که به کمک آنها میتوان موشن گرافیک ساخت:
• NewTek Lightwave
 
• The Blender Foundation Blender software
 
• e-on Vue Infinite
 
• Maxon Cinema 4D
 
• Softimage XSI
 
• Autodesk 3d studio max
 
• Autodesk Maya
 
موشن گرافیک یا موشن گرافی به ویدئو های کوتاه
یا تیزرهای تبلیغایی می گویند که با استفاده از نرم های گرافیکی تولید می شوند.
این یک علم جدید در ایران محسوب میشود که اخیراً علاقه مندان زیادی را نیز به خود جذب کرده است.
معمولاً با نرم افزارهای مختلف شرکت ادوبی مثل افتر افکت و پریمایر آماده می شوند.
موشن گرافی در زبان فارسی تقریباً یک علم نوپا محسوب میشود.
 
مجوبیت موشن گرافیک
شاید به تازگی تیزرهای تبلیغاتی با حالت های دوبعدی
را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام دیده باشید، که با شخصیت های کارتونی طراحی شده اند.
معمولاً مخاطبین در فضای مجازی ترجیح میدهند فیلم های جذاب را انتخاب کنند.
پس باید ویدئو های را بسازید که در یک نگاه هر کاربر آنلاینی را ترغیب کند روی motion graphics شما کلیک کند.
 
موشن گرافیک
از دو کلمه حرکت و جلوه ویژه تشکیل شده است. یعنی تصاویری که با افکت های خاصی ترکیب شده اند.
تمامی این حرکات داخل نرم افزار های ادوبی قابل انجام است.
هنر motion graphics القای حس است. نه صرفاً زیبایی ظاهری!
پس باید در کمترین زمان بتوانیم با ساخت یک ویدئو کوتاه، مفهموم را برسانیم.
 
موشن گرافیک یک هنر ساده در عین پیچیدگی
موشن گرافیک را میتوان خیلی حرفه ای با صدای یک گوینده ترکیب کرد، بدون نیاز به دوربین حرفه ای و تجهیزات یک استدیو.
هر موضوعی را با ارزان ترین قیمت، بهترین کیفیت را نمایش میدهد.
معمولاً یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافی را هر کسی تمایل دارد یکبار هم که شده است تماشا کند.
فرض کنید شما قصد دارید آموزش زبان انگلیسی بدهید.
و برای این کار نیاز به تبلیغات دارید.روش های مختلفی وجود دارد.
ولی یکی از بهترین روش های مد روز، استفاده از تصاویر باکیفیت یا تیزرهای موشن گرافیک است.
خیلی ساده میتوانید با طراحی چند کاراکتر کارتونی به همراه صدای خودتان،
خیلی ساده در دل مخاطبان بروید. چون با کودک درون آنها ارتباط برقرار کرده اید.
 
نتیجه گیری
motion graphics یک راه خیلی ساده برای انتقال احساس تان به افراد است.
قبل از اینکه تصمیم به تبلیغات گسترده بزنید شاید داشتن یک تیزر معرفی موشن گرافیک
خیلی سریع تر شما را به هدف تان نزدیک کند.
 
 
روند کاری موشن گرافیک در تولید موشن گرافیک چگونه است؟
 
روند کاری موشن گرافیک یا متحرک ساختن تصاویر با استفاده از انیمیشن‌ها و طرح‌های جذاب برای تبلیغات ساخته می‌شود. رستا آی تی مفتخر است با داشتن هنرمندان و متخصصین در زمینه‌ی تبلیغات و انیمیشن‌سازی در کنار شما باشد و یک کار حرفه‌ای و جذاب ارائه تولید کند.
 
روند کاری موشن گرافیک در امر تبلیغات
موشن گرافیک برای تیزرهای تبلیغاتی در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است. درصورتی‌که قصد تبلیغات در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی را دارید موشن گرافیک یک انتخاب خوب برای شما می‌باشد. یک تیزر گرافیکی کوتاه و جذاب برای معرفی محصولات و برند خود می‌تواند موردتوجه مخاطبان خود قرار بگیرد. ساخت موشن گرافیک حرفه‌ای برای نمایش محصول و برند به‌صورت انیمیشنی و جذاب ساخته می‌شود که می‌تواند مخاطبان را جذب خود کند و یک تیزر مقرون به صرفه‌تر از تیزرهای سنگین ویدیویی می‌باشد.
 
روند کاری موشن گرافیک در مرحله تولید
مرحله ۱ دریافت اطلاعات و جزئیات کسب‌وکار
ابتدا ما هدف شما و ایده‌ی شما را بررسی می‌کنیم و سپس در مورد کسب‌وکار شما در صورت لزوم اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم و به طرح اولیه دست پیدا می‌کنیم. مرحله ابتدایی این است که ما به اهداف و موضوعات مدنظر مشتری گوش می‌دهیم تا محتوایی را که قصد دارد با مخاطبانتان درمیان بگذارید درک کنیم. خواسته‌های شما را بررسی و حدود نوع و طرح موشن گرافیک را مشخص می‌کنیم. پس از مشخص شدن مدت زمان انجام پروژه و نهایی نمودن شرایط همکاری، دیدگاه اولیۀ ما از چگونگی متن و نحوۀ تولید کار شکل می‌گیرد.
 
روند کاری موشن گرافیک در مرحله بعدی
مرحله ۲ ایده پردازی و رسیدن به بهترین سناریو و مشورت با مشتری
گروه رستا آی تی با همفکری و ایده پردازی‌های متعدد، بهترین ایده و سناریو مناسب با کسب و کار شما را می‌نویسد. سپس به مشتری منتقل می­کنیم. اگر مورد تائید شما بود به مرحله‌ی بعدی تولید موشن گرافیک می‌رویم. این مرحله کاملاً با مشورت با شما انجام می‌شود.
 
در مراحل و روند کاری موشن گرافیک سناریو بخش مهمی از طراحی است چرا که محتوا باید برای کاربران هدف جذاب باشد. همچنین پیام کسب و کار شما را به خوبی انتقال دهد به همین علت تیم ما بسیار روی سناریو تمرکز دارد. با توجه به تمام ابعاد ساخت ویدیو تبلیغاتی از جمله روان‌شناسی تبلیغات، تبلیغات نوین می­تواند بهترین سناریو مرتبط با کسب‌وکار شما را بسازد.
 
 روند کاری موشن گرافیک در مرحله اجرا
مرحله ۳ طراحی و انیمیشن سازی حرفه ای
این مرحله بسیار مهم است. ابتدا با توجه به چارچوب کسب و کار شما و مرحله قبلی، طرح‌های اولیه آماده می‌کنیم و برای مشتری ارسال می‌نماییم. شما را در جریان طرح‌های نهایی قرار دهیم اگر مورد رضایت شما بود روند را ادامه می‌دهیم و طرح­های نهایی را آماده می‌کنیم.
 
روند کاری موشن گرافیک در مراحل بعد به این صورت است که در بخش بعدی طرح‌های نهایی را متحرک‌سازی می‌کنیم. از آنجایی که متحرک سازی بخش حساسی از موشن گرافیک است. این بخش به تمام طرح‌ها و گرافیک‌های ویدیو جان می‌دهد و با توجه به متحرک سازی موشن گرافیک، ویدیو را جذاب می‌کند تا مخاطبان بیشتر با ویدیو ارتباط برقرار کنند. قبلا در مقاله ساخت موشن گرافیک، قدم به قدم توضیحات بیشتری در مورد این مرحله از ساخت موشن گرافیک داده ایم.
 
مرحله جذاب روند کاری موشن گرافیک
مرحله ۴ صدا گذاری حرفه ای
اگر موشن گرافیک با نظر مشتری نیاز به صداگذاری دارد. ما با توجه به کسب‌وکار شما، بهترین صدا را از بین گویندگان حرفه‌ای انتخاب می‌کنیم و در استودیو و عوامل حرف ای در بخش گویندگی عملیات ضبط را انجام می‌دهیم. صداگذاری در روند کاری موشن گرافیک بخش مهمی است. برای ارتباط کاربران هدف با ویدیو تبلیغاتی، به همین علت ما با بهترین گویندگان در این زمینه همکاری می‌کنیم تا بهترین نتیجه را داشته باشد.
 
مرحله ۵ نظرخواهی از مشتری و رفع ایراد و تحویل با رضایت کامل شما
در آخر شما یک دمو یا پیش ساخته از ما دریافت می‌کنید و از شما نظرخواهی می‌شود. در صورت درخواست تغییر بعضی قسمت­ها، تغییرات انجام می‌شود تا در آخر ساخت موشن گرافیک با رضایت کامل شما کار به پایان برسد. درنهایت خروجی آخر کار به شما تقدیم می‌شود.
 
ویژگی‌های تولید موشن گرافیک رستا آی تی
 
در بالا روند کاری موشن گرافیک توسط تیم رستا آی تی را به‌صورت کامل شرح دادیم. در زیر به‌صورت خلاصه این روند را شرح می­دهیم.
 
ایده پردازی سناریو با توجه به بازار هدف شما
استفاده از ایده‌های خلاقانه و خاص در موشن گرافیک
طراحی گرافیک جذاب و انیمیشن‌سازی روان و مناسب کسب و کار شما
استفاده از تجهیزات روز دنیا
استفاده از استانداردهای ساخت موشن گرافیک
تصویرسازی خاص و جذاب برای کسب‌وکار شما
استفاده از تکنیک‌های جدید و پیچیده برای متحرک‌سازی
استفاده از افکت های تصویری جذاب
استفاده از تکنیک فیلم‌سازی تلفیقی و فیلم‌سازی دیجیتال
برند سازی مناسب کسب‌وکار شما
صداگذاری حرفه‌ای
استفاده از گویندگان توانمند کشورمان
هزینه‌ی به نسبت پایین‌تر
تولید موشن گرافیک در کمترین زمان
 
تولید موشن گرافیک و روند کاری موشن گرافیک
در دنیای امروز رسانه‌ها نقش بسیار بااهمیتی در زندگی ما پیداکرده‌اند. موشن گرافی یا گرافیک متحرک، یکی از مدرن‌ترین رسانه‌های تصویری حرکتی است که درروند انتقال پیام و محتوا کمک شایانی می‌کند. در این روند کاری موشن گرافیک بسیار جذاب و ساده که محتوا را به‌سادگی انتقال داده می­شوند. جذابیت بصری بالا و همین‌طور حجم پایین که در ساخت آن استفاده می‌شود جذابیت آن را چند برابر می‌کند.
 
به همین علت این سبک از ویدیو قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی در رسانه‌های مختلف دارد. این ویژگی سبب می‌شود تا اشتراک‌گذاری این محتوا با سرعت و تعداد بیشتری انجام شود. اگر یک موشن گرافیک جذاب و جالب ساخته شود به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست پخش می‌شود و خود بسیار زیاد به برند سازی و دیده شدن کمک می‌کند. این روند کاری موشن گرافیک بسیار عالی است.
 
زمان تهیه موشن گرافی
زمان آماده‌سازی یک موشن گرافیک باکیفیت به نسبت پایین­تر از سایر سبک‌های ویدئویی است، همین‌طور قیمت تولید موشن گرافیک به نسبت پایین‌تر از سایر ویدئوهاست به همین جهت موشن گرافیک بسیار موردتوجه قرار گرفته است.
 
تاریخچه روند کاری موشن گرافیک
در ابتدا از موشن گرافیک برای متحرک‌سازی آرم و لوگوی شبکه‌های تلویزیونی، کمپانی‌های سینمایی و برخی دیگر از شرکت‌ها و یا رویدادها استفاده می‌شد؛ اما کم‌کم دامنه­ی استفاده از گرافیک متحرک گسترش یافت و برخی از تکنیک‌های سینمای و فیلم‌سازی، همچون صداگذاری حرفه‌ای و … نیز به آن اضافه شد. آن‌گونه که امروزه موشن گرافیک نقش ویژه‌ای در تبلیغات و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای و فیلم یافته است. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود همه کسب‌وکارها برای انتخاب موشن گرافیک به‌عنوان ابزار اصلی انتقال محتوا در بازاریابی محتوا یقین پیدا کنند. با اطمینان می‌توان گفت آینده بازاریابی ویدئویی در دست موشن گرافیک است.
 
تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟
 
روند کاری موشن گرافیک بر تیزرهای نمایشگاهی
ساخت تیزرهای نمایشگاهی برای معرفی محصولات و خدمات شرکت و کارخانه، جهت پخش در نمایشگرهای نصب شده در محل غرفه شما است. این تیزرها به صورت موشن گرافیک ساخته شده و نیازی به فیلم‌برداری ندارند. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی آماده شده و همچنین از هزینه کمتری برای ساخت برخوردارند همچنین محبوبیت فراوانی بین افراد مختلف دارد. درصورتی‌که قصد تبلیغات در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و یا حتی درج تیزر در وب‌سایت خودتان را دارید این بهترین انتخاب شما خواهد بود. با سفارش تولید موشن­های کوتاه، جذاب کلاسیک و یا مهیج و اکشن، محصولات و خدمات خود را در فضای مجازی معرفی نمایید.
 
 
 
کمپین‌های تبلیغاتی و روند کاری موشن گرافیک
راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی از این طریق بسیار مطلوب و نتیجه بخش خواهد بود. این رده جدید از تبلیغات با توجه به اینکه با هزینه‌ای کم مخاطبان بسیاری دارد. موردتوجه بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان قرارگرفته است. شما می‌توانید به گروه موشن پارس دهید با یک تیزر موشن گرافیک که بین کاربران محبوب‌تر است و از جذابیت بالایی برخوردار است می‌توان رسانه‌ی ویدیویی کسب‌وکار را قدرتمند کرد.
 
 
مراحل کار با موشن گرافیک
برای شروع کار با موشن گرافیک، نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک را بر روی سیستم خود نصب کنید. نرم‌افزارهای مختلفی برای ساخت موشن گرافیک وجود دارد. مهم‌ترین نرم‌افزار ساخت موشن گرافیک است. البته شما به مهارت‌های حداقلی و و هم نیاز دارید. قرار نیست همه‌ی نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک را کامل یاد بگیرید؛ مثلاً افترافکت نرم‌افزار بسیار گسترده باقابلیت‌های فراوان است؛ اما شما برای ساخت موشن گرافیک تنها به بخشه‌های کوچکی از این نرم‌افزار نیاز خواهید داشت.
 
در نرم‌افزار فتوشاپ هم شما می‌توانید موشن گرافیک بسازید.
 
اما یادتان باشد، نرم‌افزار فتوشاپ یک ابزار ویرایش تصویر است و امکانات محدودتری نسبت به افترافکت دارد. اگر کمی وقت بگذارید و در اینترنت به‌صورت هدفمند به جستجو بپردازید آموزش‌های بسیار مفیدی خواهید یافت.
 
منابع برای کار با موشن گرافیک
ساخت زیرنویس و کار با موشن گرافیک
در افترافکت با استفاده از قدرت لایه‌ها می‌توان زیرنویس‌های زیبایی ساخت و حتی پروژه‌های آماده بسیاری در این زمینه وجود دارند که کار ایده و اجرا را ساده می‌کنند. نمونه زیرنویس را در بالاتر بخش امور آموزشی و تدریس مشاهده می‌فرمایید.
 
یوتیوب یک منبع عالی برای آموزش شما خواهد بود. منابعی مثل آپارات و سایت­های فروش دوره‌های موشن گرافیک از منابع عالی این کار هستند. قرار نیست شما متخصص یک نرم‌افزار شوید.
 
سؤالی که مرتب پرسیده می‌شود این است درآمد و بازار کار با موشن گرافیک در کجاست؟ و خصوصیات هر حوزه چیست؟ این مقاله به این موضوعات می‌پردازد، در قسمت اول به بیان حوزه‌های مختلف کاری پرداخته می‌شود و به خصوصیات فردی، برای انتخاب بهترین بازار برای هر فرد برای رسیدن به بیشترین درآمد پرداخته خواهد شد. حوزه‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند همگی در حال حاضر در بازار کار ایران فعال هستند و حوزه‌های مناسب و رو به رشدی محسوب می‌شوند و نمونه‌های افترافکت ساخته‌شده در هر حوزه را در ایران مشاهده می‌کنیم.
 
ساخت زیرنویس و کار با موشن گرافیک
در افترافکت با استفاده از قدرت لایه‌ها می‌توان زیرنویس‌های زیبایی ساخت و حتی پروژه‌های آماده بسیاری در این زمینه وجود دارند که کار ایده و اجرا را ساده می‌کنند. نمونه زیرنویس را در بالاتر بخش امور آموزشی و تدریس مشاهده می‌فرمایید.
 
ساخت وله های تبلیغاتی و بین برنامه‌ای و کار با موشن گرافیک
وله ها در بین برنامه تلویزیونی یا ویدیویی ساخته و استفاده می‌شوند که باعث تنفس و تنوع در برنامه شوند یا تبلیغاتی را به نمایش بگذارند.
 
ساخت انیمیشن‌ها و کار با موشن گرافیک
در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار کار افترافکت حوزه کار با موشن گرافیک است و دلیل معروف شدن افترافکت در سال‌های اخیر، همین حوزه است. افترافکت ۲۴ سال است که وجود دارد ولی به دلیل بالا رفتن سرعت اینترنت در سال‌های اخیر و گسترش استفاده از ویدیو در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، موشن گرافیک نیز به دلیل جذابیت بیشتر نسبت به تصویر و سادگی تولید آن و تلفیق گویندگی و صوت و تصویر، مورد اقبال عمومی قرار گرفت و علاوه بر شرکت‌های تبلیغاتی که برای ساخت تبلیغات از آن استفاده می‌کنند، حتی افراد عادی هم برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن ها، متقاضی این نوع از فیلم‌ها شده‌اند، خصوصیت خوب موشن گرافیک این است که سهم بیشتر این بازار را مردم عادی سفارش می‌دهند که مزیت آن پرداخت نقدی و سریع، حساسیت کمتر نسبت به اشکالات جزئی، دادن اختیار برای خلاقیت بیشتر و بازار بزرگ‌تر و دائمی آن اشاره کرد.
 
ساخت تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و کار با موشن گرافیک
تقریباً در تمام تیزرهای تبلیغاتی که کار با موشن گرافیک را سرلوحه قرار داده‌اند افترافکت به‌کاررفته است از پرده سبز گرفته تا اضافه کردن افکت‌های لنز، المان‌های اضافی مثل المان‌های سه‌بعدی، برش تصویر، نوشته‌های متحرک، تغییر رنگ تصویر و غیره  حتی اگر اصلاً استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم تبلیغاتی مشهود نباشد بازهم به‌احتمال‌زیاد از افترافکت استفاده‌شده است. این بخش یک بازار وسیع با دستمزدهای کاری مناسب است که غالباً توسط شرکت‌ها ساخته می‌شود.
 
تدوینگران برای استفاده از ترنزیشن های پیچیده
هرچند خود نرم‌افزارهای تدوین مانند پرمیر ترنزیشن های خوبی دارند ولی ترنزیشن های پیچیده‌ای بر پایه سه‌بعدی یا چندلایه پیچیده در افترافکت به‌راحتی امکان‌پذیر است و حتی پروژه‌های آماده قابل‌استفاده زیادی برای ترنزیشن ها وجود دارند.
 
کار با موشن گرافیک مدیران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام
ویدیو در شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز در حال گسترش سریع است و تمام تحقیقات و آمارها نشان می‌دهند که هیچ رسانه‌ای مانند ویدیو در جلب نظر مخاطب تأثیرگذار نیست. این ویدیوها هرچقدر که جذاب‌تر و گیراتر باشند تأثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می‌گذارند و مدیران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام از قدرت ویدیو در بازاریابی آگاه شده به سمت آن می‌روند. با بازاریابی ساده در این کانال‌ها و ارائه یک نمونه خوب به آن‌ها می‌توان سفارش‌های زیادی دریافت نمود یا مدیران این شبکه‌ها خودشان برای گسترش کسب‌وکارشان می‌توانند افترافکت را در حد کار خودشان فرابگیرند.
 
ساخت بنر تبلیغاتی و کار با موشن گرافیک
بنرهای تبلیغاتی کوچکی که در اکثر سایت‌ها به‌عنوان تبلیغات مشاهده می‌کنیم از راه‌های مختلفی نظیر فتوشاپ، افترافکت یا نرم‌افزارهای تخصصی ساخته می‌شوند ولی زیباترین بنرها را با افترافکت می‌توان ساخت.
 
کار با موشن گرافیک برای ساخت لوگوی متحرک
هر نوع ویدیویی که برای فضای اینترنت تولید بشود به یک مقدمه احتیاج دارد که معرفی کننده سازنده آن ویدیو باشد، مناسب‌ترین مقدمه، لوگوی متحرک آن سازنده است که متحرک بودن باعث جذابیت و زیبایی ویدیو می‌شود. با توجه به توضیح بیان‌شده و گسترش روزافزون استفاده از ویدیو در اینترنت و فضای مجازی این بازار مناسبی برای کار افترافکت است. به ویدیوهای لوگوی متحرک اصطلاحاً آرم استیشن هم می‌گویند.
 
کار با موشن گرافیک برای ساخت جلوه‌های ویژه سینمایی
در این بخش می‌توانید از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های افترافکت استفاده کنید و خود را به چالش بکشید. در مورد بازار کار آن به دلیل کمبود بودجه، اغلب فیلم‌ها در جلوه‌های ویژه محدودیت‌های زیادی دارند و به دنبال راه‌حل‌های کم‌هزینه هستند هرچند از طرف دیگر بعضی فیلم‌ها بودجه کافی دارند، ولی بخش جذابی محسوب می‌شود و برای علاقه‌مندان فضای سینما، ایدئال است.
 
کار با موشن گرافیک
کار با موشن گرافیک
 
ساخت جلوه‌های ویژه کلیپ‌های تصویری موسیقی و کار با موشن گرافیک
در این بخش با یک بازار بزرگ و رو به گسترش مواجه هستیم که کارهای عادی در حال حرکت به سمت کارهای پر افکت و دستکاری‌شده پیش می‌رود. یک حوزه پر از رنگ و نور که نتایج زیبای کار طرفداران زیادی دارد و بازار پررونقی محسوب می‌شود. هرچند به دلیل پرکار بودن تولید آن، ممکن است برای سفارش‌دهنده ارزان تمام نشود ولی در صورت صرف‌نظر از کارهای پرهزینه مثل پرده کروماکی می‌توان قیمت‌ها را پایین‌تر در نظر گرفت.
 
کلیپ‌های عروس و داماد کار با موشن گرافیک
این بخش بسیار به کلیپ موسیقی شباهت دارد و بازار بسیار بزرگ‌تری نیز محسوب می‌شود. در این بخش، انگیزه برای ایجاد یک کار زیبا بسیار مهم است به دلیل اینکه نمونه کار شما قابلیت انتشار عمومی ندارد یا دلایل دیگر ممکن است این انگیزه پایین‌تر باشد ولی اینکه بتوانید رؤیایی‌ترین روز زندگی یک انسان را زیباتر و جاودانه‌تر کنید، انگیزه‌بخش است.
 
جلوه‌های ویژه انیمیشن
افترافکت برای تلفیق لایه‌ها در انیمیشن برای رسیدن به کیفیت بالاتر بسیار تأثیرگذار است و حتی می‌تواند کیفیت یک انیمیشن سه‌بعدی را با اصلاح رنگ و نور و افزودن افکت تا ۵۰ درصد بالاتر ببرد. هرچند تعداد و حجم کارهای انیمیشن سطح بالا در کشور ما محدود است ولی تبحر در این مورد بازار کار مناسبی را می‌تواند ایجاد کند. از مشخصه‌های بارز این حوزه زیبایی تصاویر ایجادشده و امکان دستکاری‌شدن هنری در تصاویر فیلم است که جذابیت زیادی برای یک هنرمند دارد.
 
 
از افترافکت برای ساخت انیمیشن‌های کوتاه چند دقیقه استفاده می‌شود. مثلاً انیمیشن‌هایی به سبک‌سری انیمیشن‌های معروف دیرین دیرین. می‌توان کارهای متوالی و سریالی تولید کرد و انیمیشن‌های زیبای زیادی حتی برای شبکه‌های کودک صداوسیما به‌وسیله افترافکت ساخته‌شده‌اند. هرچند برای متحرک‌سازی‌های پیچیده انسانی، افترافکت محدودیت‌هایی در ابزار، نسبت به نرم‌افزارهای متحرک‌سازی حرفه‌ای مانند نرم‌افزار موهو دارد.
 
امور آموزشی و تدریس
مدرسینی که برای آموزش، ویدئو تولید می‌کنند، برای جذاب‌تر شدن و کمک به تفهیم بهتر آموزش، از افترافکت استفاده بسیاری می‌کنند. از متحرک‌سازی لوگو و زیرنویس تا پس‌زمینه‌های متحرک و انیمیشن‌های آموزشی و پرده کروماکی و زدودن اشکالات تصویری و نوری فیلم و…
 
تدوین گران
به تدوین گران توصیه می‌شود که اگر هنوز با افترافکت آشنایی ندارند زودتر برای یادگیری آن هرچند به‌صورت ابتدایی برنامه‌ریزی کنند. تدوینگرانی را می‌شناسم که به دلیل عدم آشنایی با افترافکت، موقعیت‌های کاری خوبی را ازدست‌داده‌اند و یا حتی شغل اصلی تدوین خود را در شرکتی معتبر ازدست‌داده‌اند. تدوین گران می‌توانند با افترافکت حوزه‌های نزدیک به کار خود از قبیل ساخت آرم استیشن و تیتراژ و زیرنویس‌های زیبا را انجام دهند.
 
تدوینگران برای حذف اضافات تصویر
در فیلم‌ها همیشه مواردی وجود دارد که بهتر است حذف شوند، قسمت‌هایی از تصویر کم‌نور یا پرنور شوند، بخش‌هایی مثل آسمان تغییر کند و غیره که این‌ها با افترافکت به‌راحتی انجام‌پذیر است.
 
کار با موشن گرافیک
کار با موشن گرافیک
 
جمع‌بندی
موشن گرافیک یا علم هنرهای تجسمی متحرک یکی از پول‌سازترین مشاغل می‌باشد. برای کار با موشن گرافیک هیچ راه‌حلی بهتر از تجربه کردن نیست. برای ساخت موشن گرافیک بهتر است از امروز شروع کنید و قدم‌های نخستین را بردارید. کار با موشن گرافیک بسیار ساده است به شرطی که مراحل طی شود. در این مقاله تلاش کردیم مراحل کار با موشن گرافیک و حتی برخی از موقعیت‌های شغلی کار با موشن گرافیک را بررسی کردیم. امیدواریم از این مقاله استفاده کافی برده باشید.

No comments:

Post a Comment

کاملترین مجموعه پاسخ های بازی دانا

جواب بازی دانا