Sunday, March 17, 2019

دانلود پاورپوینت معماری ویژگی های باغ ایرانی

زمانی که یک دانشجوی رشته معماری بخواهد ، برای درس آشنایی با معماری اسلامی ، درباره باغ ایرانی تحقیق ارائه دهد . باید به اطلاعاتی از قبیل تاریخچه باغ ، هندسه باغ ایرانی ، ویژگی ها ، انواع باغ ها و تاثیر عوامل اقلیمی در طراحی دسترسی داشته باشد .

همه اطلاعات مورد نیاز ذکر شده در بالا ، به همراه تصاویر و پلان هایی که شاید ، در کمتر منبعی به آنها اشاره شده باشد را ما همگی در قالب پاورپوینتی با ۵۶ اسلاید ، به نام ” ویژگی های باغ ایرانی” در وبسایت معماری آرچینا در اختیار شما عزیزان قرار  داده ایم تا بتوانید بالاترین نمره را در این درس از آن خود کنید .

خلاصه ای از مطالب ارائه شده در پاورپوینت باغ های ایرانی

باغ های ایرانی

تعریف باغ :

اصولا ، کلمه باغ به فضایی اشاره دارد؛ با درختان انبوه ، که در گذشته آن را پردیس یا باغ سرا می‌گفتند ، این کلمه از زبان مادی ( پاراوئزا ) ریشه گرفته ، که به معنی باغ و بوستان می باشد.

کلیات باغ ایرانی

  • معماری باغ ایرانی
  • تاریخچه باغ ایرانی
  • انواع باغ ایرانی و ویژگی‌های آن
  • هندسه باغ ایرانی

انواع باغ و ویژگی های آنها

1 –  باغ هندسی :

ترکیب، تقسیمات و اشکال کلی آن  ،در چهارچوب قواعد و ضوابط ریاضی است. حضور روشن شبکه منظم آب و هر چیزی سر جای خود بودن ، از ویژگی این نوع  باغ ها است .

2 – باغ منظری :

دارای ترکیبی آزاد و چشم نواز است . خطوط ملایم و سطوح متنوع ، اشکال انحنا دار ، مسیرهای مواج ، دیدهای درهم و بی ترتیب ، بی محوری یا محورهای نامنظم .

3 – باغ ترکیبی :

این باغ ، ترکیبی از دو نوع هندسی و منظری است . به عبارت دیگر ؛ تلفیقی از دو سبک منظم و غیر منظم همراه با مجوعه ای  از ضوابط خاصه آنها است .

ویژگی باغ ایرانی :

مجموعه اي هماهنگ و زيباست، كه از آميختگي خردمندانه فرحبش و چشمنواز، آب ، گياه، مسير، رنگ، فضا و معماري، بر پايه هندسه اي متين و آرام شكل مي گيرد. تركيب بصري آرام بخش چنين جمال وك مالي، به حق بر اكثر هنرهاي تصويري وتجسمي ايراني نقش بسته است .

هندسه باغ ایرانی

طرح باغ ايراني ، بر اساس توجه و كاربرد خاص مربع ، در تركيب كلي و اجزاء آن ، استوار است و اين خصيصه ، شخصيت ممتاز باغ ايراني را شكل مي دهد .

پلان باغ ایرانی -archina.ir

پلان باغ ایرانی -archina.ir 

تعریف فضای سبز

منظور از فضاي سبز شهري، نوعي از سطوح كاربري زمين شهري با پوشش هاي گياهي انسان ساخت است ، كه هم واجد ( بازدهي اجتماعي ) و هم واجد ( بازدهي اكولوژيكي ) هستند .


عناصر و عوامل  فضای سبز عمومی

  •  تجهيزات فضا هاي سبز عمومي
  •  آبرساني و آبياري
  •  اصول كاشت و نظام گياهي

نقش آب در باغ ایرانی

در باغ ايراني ، آب  را به درون زمين برده و از مكان هاي خاص به بيرون جاري مي كرده اند و حركت آن ، در چهار جهت و چهار جوي ، تمثيلي از چهار نهر بهشتي است ، كه در باغ ايراني به كار گرفته شده است .


نقش عمارت و نقش آلاچیق در باغ ایرانی

توضیحات مربوط به نقشه این دو جزء، در ادامه پاورپوینت آمده است .

عناصر تشکیل دهنده باغ ایرانی

عناصر تشكيل دهنده باغ هاي ايراني عبارتند از :                                                                   

– كوشك مياني ( عمارت )
– آب و گردش آب و فواره ها
– حوضچه ها و نهرها
– گياهان و درختان سرسبز سرو
– بناهاي ديگر همچون حمام در باغ فين كاشان
– ايجاد لانه ها و قفس هاي كوچك براي پرندگان اهلي و وحشي

آرچینا : همه این اطلاعات به همراه مطالب کامل تر ، به انضمام تصاویر مربوطه و زیبا ، در ادامه پاورپوینت آمده است . برای استفاده بیشتر شما عزیزان ، در انتهای پاورپوینت نیز، منابع و ماخذ این تحقیق آورده شده است . 



from WordPress https://ift.tt/2FjCjib

No comments:

Post a Comment

کاملترین مجموعه پاسخ های بازی دانا

جواب بازی دانا