Saturday, March 9, 2019

پاورپوینت معماری زندگی نامه و آثار هوشنگ سیحون

اگر برای درس درک و بیان 2 ، بخواهیم درباره آثار و زندگینامه یک معمار موفق و معاصر مانند آثار هوشنگ سیحون تحقیق ارائه کنید نیاز دارید که به اطلاعاتی از قبیل: شرح زندگی، تحصیلات و آثار معروف معماری دسترسی داشته باشید. تیم آرچینا همه این اطلاعات را در قالب یک فایل پاورپوینت با ۴۰ اسلاید حاوی مطالب و تصاویری فوق‌العاده زیبا بصورت جامع و کامل برای شما عزیزان گرد آورده و در سایت قرار داده است.

https://ift.tt/2TpBgFX

هوشنگ سیحون پدر معماری نوین ایران در مراسم جایزه معمار ۸۶

خلاصه ای از توضیحات پاورپوینت زندگی نامه هوشنگ سیحون و آثار معماری هوشنگ سیحون :

هوشنگ سیحون ، متولد سال ۱۲۹۹ در تهران می باشد. وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای پاریس( بوزار) می‌باشد. وی بنیانگذار رشته شهرسازی و رشته موسیقی و تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا است.

» وی توانسته است ، نشانه های درجه سه همایون ، درجه یک آبادانی ، نشان هنر و نشان سپاس را از آن خود کند. در بسیاری از نقاط مختلف جهان آثار نقاشی او به نمایش درآمده است. در تهران به صورت انفرادی و جمعی و در آمریکا در دانشگاه ماساچوست به اتفاق پیکاسو و سالوادور دالی . وی را معمار یاد‌ها و مقبره‌‌ها می‌نامند .

کاملترین پاورپوینت آثار معماری هوشنگ سیحون :

بسیاری از بنا‌های یادبودی ، صنعتی و شخصی در ایران از آثار معماری مهندس سیحون می‌باشد.

آرامگاه بوعلی سینا در همدان

مقبره عمر خیام در نیشابور

مقبره و موزه نادرشاه

مقبره کمال الملک

بانک سپه تهران

مقبره فردوسی (موزه طوسی)

سازمان نقشه برداری کل کشور

سینما آسیا

 

یکی از مهمترین رویداد ها در زندگی هنریِ مهندس سیحون ، نمایشگاه های مشترک وی با پابلو پیکاسو ،غول هنر قرن بیستم است.

در اوایل دوران کار سیحون ،سبک بین الملل رواج بیشتری داشت. مولفه اصلی کار او را باید در نحوه استفاده از مصالح دید. او نخستین معمار ایرانی بود، که آهن و سیمان را به طور عیان در ساختمان استفاده کرد. کار سیحون همواره از نوعی خلوص در کاربرد ماده برخوردار است.

 سبک نقاشی و طراحی هوشنگ سیحون به طور کامل در این پاورپوینت شرح داده شده است.

بنای یادبود ابوعلی سینا از آثار برجسته ایشان است که در سن 23 سالگی طراحی نمود. آرامگاه خیام، کمال‌الملک، ابن سینا، نادرشاه افشار در کنار ساختمان مرکزی بانک سپه در میدان توپخانه تهران، مجتمع آموزشی فرح، ساختمان‌های سازمان نقشه‌برداری کشور، کارخانه نخ‌ریسی کوروس اخوان، کارخانه آرد مرشدی، مجتمع آموزشی یاغچی آباد، سینما آسیا، سینما سانترال (سینما مرکزی)، کارخانه کانادا درای (زمزم کنونی) در تهران و اهواز، کارخانه یخ‌سازی کورس اخوان نمونه‌های دیگری از آثار معماری مهندس سیحون است.

تمام کارهای طراحی ایشان بر اساس منتطق ساخته شده و برای تک تک قسمتها دلیلی داشته‌اند. بر همین منوال است که در آثار ایشان در کنار سادگی و زیبایی، میتوان تناسبات حجمی و ذاتی اثر را مشاهده نمود.
استعداد ذاتی استاد سیحون در نقاشی و موسیقی نیز ستودنی است. ترکیب باورهای ذهنی و منطق ایشان در تمامی آثار هنری استاد قابل مشاهده است.

شرح مختصری درباره آثار معماری هوشنگ سیحون :

آرامگاه نادرشاه افشار :

این بنا به همت انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۲ توسط مهندس معمار هوشنگ سیحون طراحی شد.

آرامگاه کمال‌الملک :

این بنا ، در جوار آرامگاه عطار نیشابوری و در میان باغی در حومه شهر ساخته شده است. طراح این بنای یادبود مهندس سیحون می باشد.  این بنا ،در نقشه ، از دو مدول مربعی شکل تشکیل شده است و مستطیلی با تناسب ۱ به ۲ را می سازند. حجم بنا از قوس های متعدد،  که بر روی قطرهای مربع زده شده است پدید می آید. این قوس ها ، طاق های چهار بخش معماری سنتی را یادآوری می‌کنند و احتمالاً منبع الهام طراح نیز بوده اند.

نقد آثار هوشنگ سیحون :

علاقه و استعداد ذاتی استاد سیحون در آثار ماندگار ایشان قابل نمود است و امید است که نمونه راه و روش و شیوه‌ای باشد برای تمامی عزیزانی که در این راه قدم گذاشته‌اند و درصدد ارائه نمونه کارهای قوی‌ای همچون آثار معماری مهندس هوشنگ سیحون هستند.

مطالعه و بررسی این فایل جدای از ارزش معنوی آن می‌تواند نشانگر و بیانگر نظریات و ایده‌های ایشان برای بسیاری از ما و شما عزیزان در مسیر پیشرفت و حرکت رو به جلوی دنیای وسیع معماری آینده باشد. بررسی آثار هوشنگ سیحون میتواند ایده‌های فکری و کاری بسیار را در ذهن ما پدید آورد که بتوان از آنها در نمونه کارهای بعدیمان استفاده نموده و به مرحله اجرا در آوریم.

امید است دانشجویان و معماران آینده ما نیز همچون استاد سیحون سرمشق و هنرمندی بزرگ باشند برای نسل‌های آینده. چه بسا کسب دانش و یادگیری رسم و آیین هر تخصصی، همیشه مستلزم اراده و توانایی درونی در اجرا و ساخت طرح های جدید نیست. با بررسی دقیق نمونه کارهای بزرگان گذشته می‌توان تا حدی لسان آنها بود و اجراهای دقیق و تمیزی داشت.

باورهای ذهنی و افکار ما سرمنشاء طراحی ها و اجراهای ما است. پس نیاز است با بررسی آثار دیگر هنرمندان و بزرگان معماری، قدرت تفکرمان را وسیع تر نموده و راه و روش صحیح پیمودن اهدافمان را برگزینیم.

اصولا نماها و بناهای جدید ساخته و برگرفته از ذهن اختصاصی کسی نیستند و تجارب و نمونه‌های گذشته در ایجاد آنها موثر و دخیل هستند. پس نیاز است با مطالعه پاورپوینت آثار هوشنگ سیحون در بخشی از این تجارب و ایده‌ها سهیم باشیم.

روحشان شاد و قرین رحمت الهی

پاورپوینت معماری زندگی نامه و آثار هوشنگ سیحون حاوی ناگفته‌هایی از زندگی مهندس هوشنگ سیحون است.

via WordPress https://ift.tt/2UtWb7s

via 500px https://ift.tt/2EQ2agb



from WordPress https://ift.tt/2TvxtqD

No comments:

Post a Comment

کاملترین مجموعه پاسخ های بازی دانا

جواب بازی دانا