Saturday, March 9, 2019

کاملترین پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان : شامل قدمت بناها و تاریخچه آثار

اگر قصد داشته باشید برای درس آشنایی با معماری اسلامی آثار و بناهای یک شهر باستانی را تجزیه و تحلیل کنید به اطلاعاتی از قبیل قدمت ، موقعیت جغرافیایی و آثار معماری زیبای آن مانند مساجد ، بازارها،  پل ها و میادین شهری دسترسی و احتیاج پیدا خواهید کرد. ما در آرچینا به معرفی پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان می پردازیم و تمام اطلاعات فوق را در قالب پاورپوینتی به همین نام در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

پاورپوینت درباره شهر تاریخی اصفهان

اصفهان ، شهر باستانی – توریستی در مرکز ایران و مرکز استان اصفهان می باشد. اصفهان از لحاظ جمعیت ، پس از تهران و مشهد ، سومین شهر بزرگ و توسعه یافته ایران و 171ومین شهر پرجمعیت دنیاست . اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شد. این شهر به لحاظ داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا ، پل سرپوشیده ، کاخ ها ، مساجد و  مناره های منحصر به فرد شهرت دارد .

میدان نقش جهان بخشی از قدمت و تاریخچه اصفهان است و یکی از بزرگترین میدان های دنیا است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

موقعیت جغرافیایی شهر اصفهان : به  طور کامل در پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان توضیح داده شده است.

https://ift.tt/2Tt15Fg

آثار باستانی شهر اصفهان :

۱ –  مساجد تاریخی اصفهان :

مسجد جامع کوله پارچه ، مسجد علی ، مسجد امام ، مسجد حکیم ، مسجد جامع ، مسجد مصری و …

 

مسجد جامع اصفهان

 

2 – پل های تاریخی اصفهان :

سی و سه پل، پل چوبی ، پل مارنان ، پل خواجو و…

 

سی و سه پل

 

3 – بازار های تاریخی اصفهان :

بازار اصفهان ، بازار قیصریه یا بازار صفویه یا بازار سلطانی ، بازار بیدآباد ، بازار مسگرها ، بازار هنر و…

 

بازار اصفهان

 

4 – خانه های قدیمی اصفهان :

تالار تیموری ، توحید خانه ، خانه مشروطه، خانه نیل فروشان و…

 

دانلود پاورپوینت شهر اصفهان [ معرفی تاریخچه و قدمت اصفهان ]

در ادامه به توضیح کامل‌ترِ برخی از این بناها و قدمت اصفهان پرداخته شده است :

 

خانه مشروطه اصفهان

 

1- مسجد امام اصفهان :

این مسجد نیز که از آثار تاریخیو جزو تاریخچه اصفهان است به مسجد جامع عباسی شهرت دارد و یکی از مساجد دوران صفویه در میدان نقش جهان می باشد. این مسجد در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد. معمار مهندس آن، استاد علی اکبر اصفهانی و ناظر ساختمان ، محب علی بیک الله می باشد.

2 – میدان نقش جهان :

این میدان مستطیل شکل به طول ۵۰۷ متر  و عرض ۱۵۸ متر، در مرکز شهر اصفهان قرار دارد . پیرامون میدان ، دویست حجره دو طبقه که عموماً جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان می باشد ، قرار دارد. افزون بر آن چهار بنای عالی قاپو، مسجد جامع عباسی ، مسجد شیخ لطف الله و سر در قیصریه در میانه چهار ضلع مستطیل قرار دارد.

3 – مسجد جامع اصفهان یا مسجد جمعه :

از مهم‌ترین و قدیمی‌ ترین ابنیه مذهبی ایران است.  طبق مطالعات باستان شناسی، احتمال دارد ، این مسجد پیش از تسلط اعراب بر شهر، مرکز مذهبی مهم  شهر بوده باشد و به صورت آتشکده کاربری یافته باشد .وجود یکسری تزئینات دوران ساسانیان ، بازگشت تاریخچه این مسجد را به دوران قبل از اسلام تایید می کند.

نظر” پروفسور آرتور پوپ” ، درباره این مسجد که در پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان به طور کامل ذکر شده است، خواندنی است .

4 – پل شهرستان یا پل جی :

قدیمی ترین پل اصفهان ، روی رودخانه زاینده  رود است . این پل در زمان ساسانیان ساخته شده و در دوران دیلمیان و سلجوقیان تعمیر شد. این پل، در واقع یک پل جنگی و نظامی به حساب می آمده است.

5 – پل بابا رکن الدین  یا پل خواجو:

این پل ، در شهر اصفهان و برروی رودخانه زاینده رود و در شرق سی و سه پل قرار دارد.ازبنا های دوره شاه عباس دوم صفوی می باشد . طول پل  ۱۳۳ متر و عرض آن ۱۲ متر است.

صنعت و اقتصاد اصفهان :

قلم زنی ، از صنایع دستی مهم اصفهان است . اقتصاد سنتی در این استان ، مبتنی بر صنایع دستی همچون قالی بافی ، ابریشم بافی قلم زنی، منبت کاری ، زری بافی، مینیاتور، خاتم دوزی و…  می باشد. صنایع بزرگی چون ذوب‌آهن ، مجتمع فولاد مبارکه ، پالایشگاه و کارخانجات متعدد در این شهر قرار دارد .

تصاویر فوق العاده زیبا از آثار و هنرهای دستی شهر اصفهان در ادامه پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان آمده است.

ترابری اصفهان :

شامل فرودگاه ، قطارشهری ، اتوبوس شهری ، تاکسی و پایانه مسافربری می باشد. که به طور کامل در ادامه پاورپوینت شهر تاریخی اصفهان ( تاریخچه اصفهان ) توضیح داده شده است .

غذاهای سنتی و ره آورد شهر اصفهان :

گز اصفهان و صنایع دستی همچون قاب خاتم کاری و میناکاری و پارچه قلمکاری شده جزوه ره آورد شهرهستند.

 

میدان امام , مسجد امام , مسجد شیخ لطف الله , كاخ عالی قاپو , مسجد جامع عتیق , كاخ چهلستون , مدرسه چهارباغ , مسجد حكیم , مهمانسرای عباسی , كاخ هشت بهشت , مسجد حكیم , شهر زیرزمینی نوش آباد , زاینده رود , پل خواجو , سی و سه پل , پل شهرستان , پل جوئیی , پل مارنان , منارجنبان , انگورستان ملك , باغ پرندگان

 

پایان پاورپوینت تاریخچه شهر اصفهان ، به ارائه تصاویر بسیار زیبا از مساجد، پل ها، کلیساها و کاخ‌ ها اختصاص داده شده است ؛ تا شما عزیزان بتوانید ، همراه با تحقیقات خود از این تصاویر نیز بهره ببرید.

با کاربران عزیز آرچینا : برای تهیه تک‌تک مطالب و تصاویر این پاورپوینت زحمت زیادی کشیده شده و خواهشمندیم این فایل را فقط در صورت خرید از وبسایت معماری آرچینا استفاده نمایید. امید است این فایل پاوپورینت معماری مورد توجهتان قرار گیرد و نهایت استفاده را از آن ببرید و نتایج و نمره های خوبی کسب نمایید.

 

via WordPress https://ift.tt/2H8hRmj

via 500px https://ift.tt/2EOMklL



from WordPress https://ift.tt/2ELDrJY

No comments:

Post a Comment

کاملترین مجموعه پاسخ های بازی دانا

جواب بازی دانا