Sunday, April 7, 2019

پاورپوینت معماری آشنایی با معماران معاصر

پاورپوینت معماری : آشنایی با معماران معاصر

به عنوان یک دانشجوی رشته معماری ، اگر قصد داشته باشید ، برای درسی همچون آشنایی با معماری معاصر ، پاورپوینتی درباره معماران معروف ارائه دهید . مطمئنا” به اطلاعاتی از قبیل ؛ شرح حال کامل معمار ، سبک طراحی ، آثار و نمونه کارهای او احتیاج پیدا خواهید کرد  . ما در ” پاورپوینت معماری : آشنایی با معماران معاصر” ، شرح کامل زندگی نامه 11 معمار معاصر را ، به همراه یک سری مطالب مفید تر برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید با ارائه آن ، در این درس نمره بالاتری را از آن خود کنید .

خلاصه توضیحات پاورپوینت معماری : آشنایی با معماران معاصر :

پاورپوینت معماری : آشنایی با معماران معاصر

پاورپوینت  حال حاضر ، شامل ۴۴ اسلاید با تصاویر فوق العاده معماری و متون تخصصی می باشد .

1-  زاها حدید :

اولین معمار معرفی شده در این پاورپوینت ، زاها حدید ، معمار برجسته ی  بریتانیایی( عراقی تبار) می باشد . زاها حدید را می توان بنیانگذار سبک فولدینگ تلقی کرد . وی در سال ۲۰۰۴ به عنوان اولین زن ، موفق به دریافت جایزه معماری پریتزکِر شد.

ساختمان مرکزی بی ام و ، مرکز فرهنگی علی اف ، سکوی پرش اسکی برگیسل از نمونه کارهای موفق وی می باشد.

2 –  فیلیپ جانسون :

وی جزو معماران برجسته آمریکایی و طرفدار سبک معماری مدرن بود.

سه شکل معماری از نظر جانسون :

  • تاکید بر حجم معماری در مقابل جرم
  • پرهیز از تقارن
  • عدم به کارگیری تزئینات

مولفه ی کار طراحی او ، استفاده از عنصر شیشه می باشد . ساختمان 39 طبقه سیگرام ، مرکز لینکلن و مجموعه  تئاتر ایالتی نیویورک جزو بناهای طراحی شده توسط وی می باشد .

3 – یومینگ پی :

مشهور به آی ام پی  ، معمار  برجسته ی آمریکایی ، چینی تبار می باشد .

4 – ریچارد مه یر :

چهارمین معمار این پاورپوینت ، ریچارد مه یر  ، معمار بر جسته آمریکایی و جزو پنج معمار برجسته ی نیویورک می باشد . که دولت فرانسه به وی لقب  “فرماندهی هنر” را اعطا کرد . موزه ی هنرهای عالی آتلانتا ، موزه هنرهای معاصر بارسلون و موزه آرپ ، جزو شاهکارهای او در معماری است .

5 – اسکار نیمایر :

معمار برزیلی متولد ریودوژانیرو می باشد که طراحی بنای مرکزی سازمان ملل نیویورک را بر عهده داشت .  طرحی که وی برای برازیلیا پایتخت جدید برزیل ارائه داد ، باعث شهرت جهانی او شد .

6 – فرانک گری :

معمار مشهور آمریکایی- کانادایی تبار می باشد .کارهای وی بیشتر، سمت و سوی  سبک لوکوربوزیه دارد. در کارهای گری نوعی اندیشه ی گرایش مجسمه سازانه دیده می شود. موفق ترین کارِ  گری ، موزه هنرهای معاصر بیلبائو در سبک فولدینگ می باشد .

گری ، جزو معمارانی است که از رایانه و نرم افزار ، بسیار در کارهایش استفاده کرده است .

7 –  تادائو آندو :

معمار برجسته  ژاپنی که در اوساکای  ژاپن چشم به جهان گشود. مولفه ی اصلی کار او ، استفاده از بتن نمایان به عنوان ماده اولیه می باشد . کلیسای روی آب ، موزه هنرهای معاصر فورت وورث و کلیسای نور  ، جزو موفق ترین کار های وی می باشد .

8 – رنزو پیانو :

معمار برجسته ی ایتالیایی ، در سال 1973 در شهر جنوا چشم به جهان گشود . مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپئو ، مرکز طراحی مرسدس  بنز در اشتوتگارد و استادیوم فوتبال شهر باری ایتالیا ، جزو موفق ترین کارهای او به حساب می آید .

9 – رم کولهاس :

معمار هلندی ، نویسنده ی  کتاب ” کوچک ، متوسط ، بزرگ ، خیلی بزرگ ” معتقد بود ، که ایده اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است . او طرفدار ”  رئالیسم نو” بود . شفافیت بصری ، استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ و به  کارگیری فرم های خالص ، ویژگی سبک وی می باشد .

خانه دو دوست اثر او ، با تاثیرپذیری از سبک لوکوربوزیه  طراحی شده است .

10 – هتزوگ و دمویورن :

این شرکت معماری سویسی ، طراح استادیوم ملی پکن ، معروف به آشیانه ی پرنده می باشد. ورزشگاه مشترک تیم های بایرن مونیخ و مونیخ ” آلیانز آرنا ”  ، سالن کنسرت فیلارمونیک هامبورگ و استادیوم تیم فوتبال پورتموث ، جزو کارهای این شرکت بزرگ معماری می باشد.

11- یورن اوتزون :

یورن  اوتزون ،  معمار دانمارکی و طراح  ساختمان اپرای بزرگ شهر سیدنی می باشد . 

این اطلاعات به صورت کامل تر ، در پاورپوینت معماری : آشنایی با معماران معاصر ، برای شما عزیزان آماده شده است  تا بتوانید از آن بهره کافی را ببرید .



from WordPress http://bit.ly/2G4Ezu2

No comments:

Post a Comment

کاملترین مجموعه پاسخ های بازی دانا

جواب بازی دانا